15 czerwiec 2020
PROJEKT: KU LEPSZEJ EDUKACJI W GMINIE TOMASZÓW MAZOWIECKI ROK SZKOLNY 2020/2021
Gmina Tomaszów Mazowiecki od 1 lipca 2019 r. realizuje projekt pn. „Ku lepszej edukacji w Gminie Tomaszów Mazowiecki”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 Oś priorytetowa: Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działanie Wysoka jakość edukacji Poddziałanie Kształcenie ogólne.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u 279 uczniów uczęszczających do 5 szkół podstawowych Gminy Tomaszów Mazowiecki, w miejscowościach: Komorów, Smardzewice, Wiaderno, Chorzęcin i Zawada, poprzez organizacje dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, doposażenie pracowni komputerowych w nowoczesny sprzęt oraz podniesienie kompetencji 55 nauczycieli tych szkół. Projekt, poprzez realizację celu głównego wpisuje się w cel szczegółowy - planujemy poszerzyć wiedzę i rozwinąć kompetencję wśród uczniów szkół podstawowych w Gminie Tomaszów Mazowiecki.
Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta z Samorządem Województwa Łódzkiego w dniu 30 stycznia 2019 r.
Projekt jest realizowany w okresie dwóch lat tj. od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
Koszt całkowity zadania: 1.409.349,98 zł,
- w tym dofinansowanie projektu z UE: 1.310.694,58 zł,
- w tym wkład własny: 98.655,40 zł.
Beneficjentem projektu jest Gmina Tomaszów Mazowiecki.
Uczestnikami projektu są m.in. uczniowie i uczennice oraz nauczyciele szkół podstawowych
z gminy Tomaszów Mazowiecki tj.:
- Szkoły Podstawowej w Chorzęcinie
- Szkoły Podstawowej w Zawadzie
- Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Smardzewicach
- Zespołu Szkół w Wiadernie
- Zespołu Szkół w Komorowie
W dniach od 17-21 sierpnia 2020 r. będzie prowadzona rekrutacja uzupełniająca dla uczniów ww. szkół na zajęcia dodatkowe w roku szkolnym 2020/2021.
Rekrutacja uzupełniająca będzie prowadzona za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych dostępnych od 22 czerwca 2020 r. na stronach internetowych oraz w sekretariatach poszczególnych szkół, objętych projektem.
W ramach projektu realizuje się następujące formy wsparcia dla uczniów:
- Zajęcia kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie języka obcego – realizuje się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia
- Zajęcia kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie matematyki – realizuje się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia
- Zajęcia kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie przedsiębiorczości – realizuje się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia
- Zajęcia kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie TIK – realizuje się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia
W ramach projektu w roku szkolnym 2019/2020 podniesiono kwalifikacje i kompetencje zawodowe u części nauczycieli poprzez ich udział w studiach podyplomowych i szkoleniach. Ponadto we wszystkich szkołach podstawowych objętych projektem powstały nowe pracownie komputerowe.
Projekt jest realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Ze względu na uczęszczanie do szkół uczniów z niepełnosprawnością oraz możliwość przyjmowania w przyszłości takich uczniów, przy realizacji projektu, szkoły wprowadzą dostosowania odpowiednie dla osób niepełnosprawnych np. dostęp do pracowni, rozmieszczenie i funkcjonalność zakupionego sprzętu do pracowni komputerowych z możliwością używania go przez osoby niepełnosprawne. W trakcie realizacji projektu będzie przestrzegana zasada równości płci i niedyskryminacji.