14 czerwiec 2019
Projekt: Ku lepszej edukacji w Gminie Tomaszów Mazowiecki
Gmina Tomaszów Mazowiecki od 1 lipca 2019r. przystąpi do realizacji projektu pn. „Ku lepszej edukacji w Gminie Tomaszów Mazowiecki”, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 Oś priorytetowa: Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działanie Wysoka jakość edukacji Poddziałanie Kształcenie ogólne.
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych u 279 uczniów uczęszczających do 5 szkół podstawowych Gminy Tomaszów Mazowiecki, w miejscowościach: Komorów, Smardzewice, Wiaderno, Chorzęcin i Zawada, poprzez organizacje dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, doposażenie pracowni komputerowych w nowoczesny sprzęt oraz podniesienie kompetencji 55 nauczycieli tych szkół. Projekt, poprzez realizację celu głównego wpisuje się w cel szczegółowy - planujemy poszerzyć wiedzę i rozwinąć kompetencję wśród uczniów szkół podstawowych w Gminie Tomaszów Mazowiecki
Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta z Samorządem Województwa Łódzkiego w dniu 30 stycznia 2019r.
Projekt będzie realizowany w okresie dwóch lat tj. od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2021r.
Koszt całkowity zadania: 1.409.349,98 zł,
- w tym dofinansowanie projektu z UE: 1.310.694,58 zł,
- w tym wkład własny: 98.655,40 zł.
Beneficjentem projektu jest Gmina Tomaszów Mazowiecki.
Uczestnikami projektu będą uczniowie i uczennice oraz nauczyciele szkół podstawowych z gminy Tomaszów Mazowiecki:
- a) Szkoły Podstawowej w Chorzęcinie
- b) Szkoły Podstawowej w Zawadzie
- c) Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Smardzewicach
- e) Zespołu Szkół w Wiadernie
- f) Zespołu Szkół w Komorowie
którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie.
Łącznie wsparciem zostanie objętych 279 uczniów oraz 55 nauczycieli szkół podstawowych.
Rekrutacja będzie prowadzona w okresie od 1 lipca do 9 sierpnia 2019r. za pośrednictwem formularzy zgłoszeniowych dostępnych na stronach internetowych oraz w sekretariatach poszczególnych szkół, objętych projektem.
W ramach projektu planuje się następujące formy wsparcia dla uczniów:
- Zajęcia z matematyki – zostaną przeprowadzone zarówno zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki, jak i zajęcia rozwijające dla uczniów zdolnych (koła zainteresowań);
- Zajęciach kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie języka obcego – zostaną przeprowadzone zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka obcego oraz zajęcia rozwijające dla uczniów zdolnych;
- Zajęcia kształtujące u uczniów kompetencje w zakresie TIK - zostaną przeprowadzone zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z TIK oraz zajęcia rozwijające dla uczniów zdolnych
- Zajęcia podnoszące kompetencje uczniów w zakresie przedsiębiorczości.
Projekt jest również skierowany do nauczycieli, którzy będą mogli podnieść swoje kwalifikacje i kompetencje zawodowe, poprzez udział w studiach podyplomowych i szkoleniach.
Ponadto we wszystkich szkołach podstawowych objętych projektem powstaną nowe pracownie komputerowe.
Projekt będzie realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Ze względu na uczęszczanie do szkół uczniów z niepełnosprawnością oraz możliwość przyjmowania w przyszłości takich uczniów, przy realizacji projektu szkoły wprowadzą dostosowania odpowiednie dla osób niepełnosprawnych np. dostęp do pracowni, rozmieszczenie i funkcjonalność zakupionego sprzętu do pracowni komputerowych z możliwością używania go przez osoby niepełnosprawne. W trakcie realizacji projektu będzie przestrzegana zasada równości płci i niedyskryminacji